Producenci wegańskiego żarcia spod szyldu Beyond Meat stworzyli substytut mięsa, który bezpośrednio naśladuje smak i teksturę kurczaka. Struktura produktu odpowiada tej, które mają konkretne mięśnie zwierząt, co stanowi zasadniczą odmianę od rozmemłanej konsystencji nuggetsów. Gdy po raz pierwszy przetestowano smażonego roślinnego kurczaka w restauracji w Atlancie w sierpniu 2019 roku, wyprzedano całość asortymentu w mniej niż pięć godzin. Po tamtym eksperymencie firma zdecydowała się wprowadzić tę pozycję w swoich placówkach już do stałego menu.
Popularna sieciówka liczy na to, że klienci dokonają zdrowszych wyborów, aby spełnić swoje typowe postanowienia noworoczne. Coraz więcej Amerykanów stosuje fleksitarianizm, czyli dietę, która wprawdzie nie wyklucza spożycia mięsa, ale w której konsumenci ograniczają to spożycie ze względów czy to zdrowotnych, czy też środowiskowych. To z kolei napędza rosnącą popularność substytutów opartych na roślinach. KFC nie będzie jednak kierować swoich działań marketingowych bezpośrednio do wegan i wegetarian, ponieważ Beyond Fried Chicken jest produkowany przy użyciu tego samego sprzętu, co tradycyjny smażony kurczak. Technicznie rzecz biorąc, nie spełnia zatem wymagań, które stawia sobie większość osób niejedzących produktów mięsnych.
Prawie rok temu Beyond Meat ogłosił formalne partnerstwo z Yum Brands, właścicielem marki KFC, do ekskluzywnych roślinnych substytutów także dla innych prowadzonych przez tę firmę sieciówek, czyli Pizza Hut oraz Taco Bell. Producenci Beyond Meat i włodarze KFC są tak przekonani do produktu, że nie zniechęca ich ogólnokrajowy wzrost zachorowań na covidowy wariant omikron. Obecnie w Stanach na fali tego wariantu występuje kolejny kryzys gospodarczy, wiele knajp boryka się z problemami z zatrudnieniem. Aby działać sprawnie nawet z mniejszą liczbą pracowników, restauracje niechętnie dodają nowe pozycje, a nawet ograniczają swoje menu. Gwałtowny wzrost liczby nowych przypadków Covid-19 zaostrza te problemy, ponieważ liczni pracownicy zgłaszają się na zwolnienia lekarskie.
Polecamy:
Beyond Meat szuka sposobu na przywrócenie swoich akcji na właściwe tory. W ciągu ostatnich 12 miesięcy, akcje straciły połowę swojej wartości, ciągnąc wartość rynkową firmy w dół do 3,9 miliarda dolarów. We wtorek akcje spółki spadły o 5% do poziomu 61,62 USD, przy czym shorty stanowią już 37,2% dostępnych akcji. Firma sprzedawała bardzo dużo swoich produktów, także w detalu, na początku pandemii, ale niebawem nastąpił duży spadek sprzedaży. Z drugiej strony, akcje Yum Brands, wzrosły o 30% w ciągu ostatniego roku, podnosząc swoją wartość rynkową do 40,3 mld dolarów. Silny popyt na smażone kurczaki KFC, które w toku pandemii można zamówić sobie do domu, przyczynił się do wzrostu kursu.
Zestaw Beyond Fried Chicken kosztuje siedem dolarów + podatek i póki co nie wiadomo, czy i kiedy pojawi się w Europie. Mogą być jednak jaskółką zmian, jeśli chodzi o zrewolucjonizowanie naszych nawyków żywieniowych. W kontekście zmian klimatycznych każdy wybór roślinnego substytutu mięsa jest bardziej niż wskazany.