środa, 27 września, 2023
Strona głównaLifestyleMcDonalds testuje nowy typ restauracji. W środku raczej nie usiądziecie

McDonalds testuje nowy typ restauracji. W środku raczej nie usiądziecie

Amerykański gigant fast-foodowy zaprezentował restaurację typu drive-through o mniejszej powierzchni i zerowej liczbie miejsc siedzących. Zaprojektowana przez agencję brandingową UXUS restauracja jest o 26 proc. mniejsza od przeciętnego lokalu McDonald's. Na razie mowa o jednej testowej lokalizacji w Teksasie, ale spokojnie możemy sobie wyobrazić McDonald’s na co drugim polskim osiedlu.

McDonalds testuje nowy typ restauracji (fot. McDonalds)

Specjaliści od marketingu będą mówić, że lokale, w których nie mamy do czynienia z obsługą to „względy bezpieczeństwa” i następstwo pandemii, ale nie oszukujmy się, od lat próbujemy ograniczyć liczbę interakcji ze światem do minimum. Jedzenie zamawiamy z popularnych aplikacji (kto ostatnio zamawiał pizze dzwoniąc?), a wszystko inne przychodzi do paczkomatów. Kurierów mijamy w drodze do pracy, ale coraz rzadziej w progach własnych mieszkań.

Tym tropem idzie McDonald’s, który hmm…chyba chce się zżabkować. Jego nowy lokal jest mikroskopijny i nastawiony na zakupy, których dokonamy przez aplikację w drodze po jedzenie, tak abyśmy w środku jedynie odebrali paczkę. Aktualnie lokal testowany jest w USA w związku z czym nacisk położony jest także na samochody (jedno okienko zamiast dwóch!), ale możemy sobie wyobrazić, że w Europie ten koncept zostanie zmodyfikowany do lokalnych potrzeb.

W II kwartale 2022 roku sprzedaż cyfrowa (zliczane do niej są apki, zamówienia z dostawą do domu i kioski ustawione w restauracjach) stanowiła 6 miliardów dolarów, czyli jedną trzecią sprzedaży McDonald’s, na wszystkich sześciu największych rynkach marki. W samych Stanach Zjednoczonych z korzysta dziś 25 milionów klientów. Po takich wynikach nie trzeba nikogo przekonywać, że digital jest przyszłością branży.

McDonald’s nie jest pierwszym, który eksperymentuje z cyfrowo zorientowanymi restauracjami, drive-throughami, a nawet sklepami w mniejszym formacie. Starbucks dostrzegł potencjał w mobilnych zamówieniach około dekady temu. Meksykańska sieć Chipotle otworzył swoją pierwszą restaurację wyłącznie cyfrową w 2021 roku.

Wraz z przejściem na rynek cyfrowy, McDonald’s testuje również nową technologię, która pozwala pracownikom śledzić czas przybycia klienta za pośrednictwem aplikacji i rozpocząć przygotowywanie zamówienia dopiero wtedy, gdy znajdzie się on w pobliżu restauracji. Tym samym sieć chce wzmocnić wrażenie świeżości podawanego jedzenia i sprawić, że odbierane frytki nie zdążą rozmięknąć.

Zobacz też:

To_tylko Redaktor
To_tylko Redaktor
Konto należące do redakcji TrueStory. Czasem wykorzystywane do puszczania niepodpisanych wiadomości od czytelników.
ARTYKUŁY POWIĄZANE

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

NajNOWsze

NajPOPULARNIEJsze

Ostatnie komentarze